Sunday, August 31, 2014

Jadikan Impian Anda Satu Kenyataan

Aasan tidak dapat memulakan perniagaan yang paling menjadi kegemaran rakyat malaysia sering saya dengar adalah :-

“Tak ada modal, dan Tak cukup duit… macam mana nak mulakan perniagaan?”

Apa yang saya boleh katakan, always mulakan secara kecil-kecilan dahulu.jangan sesekali menggunakan pinjaman daripada Institusi kewangan. Gunakan duit sendiri atau keluarga yang memahami. Apabila anda bermula dari kecil-kecilan, semakin lama makin banyak ilmu yang anda akan pelajari dalam membesarkan perniagaan anda.

Saya akan berkongsi kepada anda, satu peluang perniagaan bagi yang mahu menjana pendapatan tambahan dengan modal yang kecil,bukan perniagaan yang berisiko kerugiaan ratusan mahupun ribuan ringgit. Saya tahu anda berminat, jadi sila teruskan membaca hingga ke akhir post ini.

Tahukah anda bahawa niche market yang amat penting dalam rancangan perniagaan? Niche market merupakan satu teknik yang digunakan untuk menggambarkan prospek yang tinggi daripada pengguna/pembeli kepada produk yang anda jual.

Bayangkan jika niche market anda besar dan berterusan, anda tidak perlu bersusah payah mencari orang untuk membeli produk yang anda jual, sebaliknya, orang yang akan mencari anda. Dengan itu, secara mudah anda dapat menjana pendapatan pasif sedikit demi sedikit secara berterusan.

Dunia hari ini ibarat kosong tanpa komunikasi. Hampir setiap remaja dan dewasa memiliki sebuah handphone. Kadang-kadang ada yang menggunakan 2 buah handphone serentak, satu untuk nombor personal, dan satu lagi nombor untuk business dan urusan luar.

Lihat saja begitu pesat penggunaan handphone di Malaysia ini. Setiap hari manusia berkomunikasi tanpa mengira sempadan waktu. Kerana itu juga perniagaan telefon bimbit amat pesat membangun kerana niche marketnya amat tinggi.

Jika anda melihat peluang ini dari sudut yang lain, anda akan mendapati bahawa penjualan KAD SIM untuk handphone adalah peluang terbaik kerana sesiapa yang membeli handphone mereka ini pasti membeli KAD SIM disebabkan tanpa kad sim ini handphone anda tidak akan aktif dan tiada nombor untuk menerima panggilan mahupun membuat panggilan. pembelian ini hampir setiap saat di malaysia!!

OK..jika bergitu.. di manakah saya boleh dapatkan bekalan KAD SIM ini untuk dijualkan? Beli dari Maxis, Celcom atau Digi? Anda tidak perlu KAD SIM begini, kerana ia tidak memberi keuntungan yang berterusan kepada anda. Tetapi ada satu syarikat yang bersedia menyediakan program perkongsian keuntungan kepada pengguna handphone di malaysia.

Anda bayangkan lagi, jika semua kawan-kawan anda hanya membeli KAD SIM daripada anda, sudah pasti anda dapat memperoleh pendapatan yang baik dari bulan ke bulan,Tahun ke Tahun. Dan yang lebih menarik lagi, setelah anda bekerja dalam jangka 2 atau 3 tahun, dalam penjualan KAD SIM ini, anda boleh menikmati pendapatan lumayan berterusan dan boleh diwariskan ahli keluarga anda. Bukankah konsep perniagaan ini yang lebih luas dan yang anda cari selama ini??

Anda akan lebih faham apa itu perniagaan KAD SIM jika anda membacanya DISINI dan mencubanya, Tiada yang mudah dalam perniagaan ini tanpa usaha yang bersungguh-sungguh.

Lakukan sesuatu untuk diri anda sendiri. Bermula dari kecil untuk mencapai kejayaan yang besar.

Terima Kasih,
Semoga anda berjaya.

0 comments:

Post a Comment

Berita Terkini
Loading...
Email Kami
Press Esc to close
Hakcipta © 2014 Bina Income Anda Hakcipta Terpelihara